شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۳۸۱
تاریخ انتشار : ۵۰ : ۱۱ - ۰۵ دی ۱۴۰۲

احمد عربانی، هنرمند پیشکسوت حوزه کارتون و کاریکاتور کشور در گفت و گو با «دیباچه» در خصوص دلیل انصراف خود از دبیری این بخش از شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: همان طور که در صفحه شخصی ام اعلام کردم، یکی از دوستان بنده درخواست کرد که در این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی به عنوان دبیر بخش کارتون و کاریکاتور حضور داشته باشم و بنده هم درمورد ترکیب داوران سوال کردم و بعد از این که متوجه شدم چه افرادی در ترکیب داوران بخش کارتون و کاریکاتور جشنواره شانزدهم هستند، دعوت این دوست را پذیرفتم ولی پس از رسانه ای شدن نام داوران فهمیدم که این ترکیب با آن چه که قبلاً به بنده اطلاع داده شده بود تفاوت دارد و با توجه به این که طبق وعده قبلی عمل نشد و درحقیقت، نارفیقی صورت گرفت تصمیم گرفتم که از طریق صفحه شخصی ام، انصراف خود را از ترکیب داوری بخش کارتون و کاریکاتور شانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی اعلام کنم.

برخی از دوستان با من نارفیقی کردند | اگر باند بازی، جهت گیری و یارگیری در رویداد‌های هنری نباشد، بسیاری از هنرمندان دعوت حضور را می‌پذیرند!
عربانی با تأکید بر اهمیت حضور پیشکسوتان حوزه های مختلف هنر در رویدادهای متفاوت هنری تصریح کرد: درواقع، حضور هنرمندان پیشکسوت به دلیل سال ها فعالیت و تجربه ای که دارند می تواند گرمابخش چنین محافل و رویدادهای هنری باشد چراکه آن ها چنین تجربیاتی را به راحتی کسب نکرده اند و با تلاش و مرارت زیاد توانسته اند به چنین جایگاه هایی دست پیدا کنند. در نتیجه، تجلیل و قدردانی از استادان پیشکسوت عرصه هنر بسیار اهمیت دارد.
این هنرمند پیشکسوت در خصوص دلیل اصلی نپذیرفتن برخی از هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی برای حضور در رویدادهای مختلف هنری از جمله جشنواره هنرهای تجسمی فجر یادآور شد: شرایط جامعه درسالهای اخیر به صورتی پیش رفته است که بعضی از استادان پیشکسوت حوزه هنر از حضور در رویدادهای مختلف هنری مثل جشنواره فجر امتناع می کنند و علت اصلی آن روحیه حساس و لطیفی است که هنرمند دارد و وقتی مورد بی مهری قرار بگیرد و به احساسات او خدشه ای وارد شود در نتیجه، از حضور در چنین رویدادهای هنری دوری می کند و پاپس می کِشد و ان شاءالله، این مسائل برطرف شوند و همه هنرمندان همکاری کنند. البته اگر باند بازی، جهت گیری و یارگیری در چنین رویدادهای هنری وجود نداشته باشند بسیاری از هنرمندان دعوت حضور را می پذیرند و در نتیجه، برون رفت این جشنواره ها هم، خوب و راضی کننده خواهند بود.

او در پایان خاطرنشان کرد: بنده از استادان بزرگ کاریکاتور مطالب زیادی یاد گرفتم؛ به طوری که استادان ما اجازه نمی دانند در زمینه هنر در مسیر نادرست حرکت کنیم و در این خصوص به ما آگاهی می دادند و به همین دلیل، راهبر پیشکسوت برای هدایت هنرمندان جوان بسیار مهم است.

گفت و گو از فاطیما میرزایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار